Jämför offerter på Subaru reparation och service
Uppdrag | Jämför och spara* | Du sparar i genomsnitt* | |
---|---|---|---|
AC | 1.646 kr | 55% | |
Andra uppdrag | 1.693 kr | 30% | |
Avgaser | 2.000 kr | 17% | |
Basservice | 1.804 kr | 54% | |
Besiktning och förkontroll | 1.706 kr | 49% | |
Bilservice | 2.741 kr | 37% | |
Bromsar | 1.236 kr | 25% | |
Dragkrok | 3.372 kr | 21% | |
Däck, hjul & hjulbyte | 978 kr | 56% | |
Felsökning | 2.125 kr | 71% | |
Hjulinställning | 1.345 kr | 49% | |
Kamrem & kamkedja | 2.999 kr | 25% | |
Koppling | 4.233 kr | 32% | |
Motor | 6.015 kr | 26% | |
Oljebyte | 1.614 kr | 58% | |
Styrning & underrede | 1.561 kr | 28% | |
Stötdämpare & fjädring | 2.923 kr | 33% | |
Växellåda | 4.541 kr | 24% | |
Uppdrag | Spara i genomsnitt* | ||
AC | 1.646 kr / 55% | ||
Andra uppdrag | 1.693 kr / 30% | ||
Avgaser | 2.000 kr / 17% | ||
Basservice | 1.804 kr / 54% | ||
Besiktning och förkontroll | 1.706 kr / 49% | ||
Bilservice | 2.741 kr / 37% | ||
Bromsar | 1.236 kr / 25% | ||
Dragkrok | 3.372 kr / 21% | ||
Däck, hjul & hjulbyte | 978 kr / 56% | ||
Felsökning | 2.125 kr / 71% | ||
Hjulinställning | 1.345 kr / 49% | ||
Kamrem & kamkedja | 2.999 kr / 25% | ||
Koppling | 4.233 kr / 32% | ||
Motor | 6.015 kr / 26% | ||
Oljebyte | 1.614 kr / 58% | ||
Styrning & underrede | 1.561 kr / 28% | ||
Stötdämpare & fjädring | 2.923 kr / 33% | ||
Växellåda | 4.541 kr / 24% |
Beställ ett hjulbyte online. Du får bytt hjul, kontroll av däcktrycket och en visuell kontroll av bl.a. bromsarna. Kom ihåg att ta med hjul som ska monteras.
Beställ ett däckbyte online. Du tar med däcken för montering på dina fälgar. Verkstaden kontrollerar däckmönster och bromsar innan dina hjul monteras.
Köp dina däck online inklusive montering och få skarpa priser på populära märken som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.
Beställ en service med stämpel i serviceboken. Du får en komplett genomgång av din bil efter tillverkarens föreskrifter. Verkstaden byter ut alla nödvändiga delar så att bilens garanti skyddas.
Subaru är en japansk biltillverkare som grundades år 1953. Namnet på märket valdes inte av en slump, eftersom det betyder "att komma samman" på japanska. Faktum är att dess logotyp, som representerar sex stjärnor, återspeglar föreningen av sex företag i Fuji Heavy Industries-gruppen - Subarus moderbolag.
I februari året därpå, år 1954, presenterade Fuji Heavy Industries-gruppen sin första prototyp, Subaru P-1 eller 1500. Den första japanska bilen med självbärande kaross.
Några år senare, 1958, lanserade Subaru sin första serietillverkade bil, den lilla 360:an. Tack vare sin expertis inom flygbranschen tilltalade modellen 360 dessa användare genom ett rimligt pris och en tjänstevikt på endast 385 kg. Så stor var dess framgång att modell 360 skulle importeras till USA 1968, och produceras fram till 1970 med totalt 400 000 producerade bilar.
Motorsport har i hög grad bidragit till framgången för Subaru. Faktum är att den japanska tillverkaren deltog i World Rally Championship för första gången år 1990 med Subaru Legacy. Märkets debut i rally var lovande, då Subaru året efter tar 2:a plats i Rally Sweden, och år 1993 tar märket sin första seger i Rally New Zealand.
Det var dock 1993 som allt förändrades, när märket bestämde sig för att ersätta Subaru Legacy i World Rally Championship med en helt ny modell som skulle bli ikonisk, Subaru Impreza. Tack vare en lägre vikt och en kortare hjulbas besitter Impreza mycket bättre smidighet än Subaru Legacy, trots att den är utrustad med samma motor.
Med modellen Impreza vann Subaru tre raka konstruktörstitlar: 1995, 1996 och 1997, och därefter tre förartitlar med legender som Colin McRae 1995, Richard Burns 2001 och norrmannen Petter Solberg 2003.
Alla dessa segrar och titlar i World Rally Championship skulle komma att bidra till en förändrad bild av märket, som fram till dess sågs som ett relativt tråkigt märke, med modeller kända mer för sin hållbarhet än sin prestation.
Innovation är kärnan i Subarus strategi. Det är faktiskt det första bilmärket som integrerar fyrhjulsdrift i ett produktionsfordon. Denna teknik kallas allmänt för fyrhjulsdrift.
Fyrhjulsdrift skulle komma att bli ett av Subarus varumärken, eftersom det skulle utrusta de flesta av tillverkarens modeller.