Digital Service Act
Digital Service Act

Restriktioner för information som tillhandahålls av tjänstemottagare
Autobutler.se har rätt att när som helst moderera innehållet i användarnas bedömningar och workshops svar på dessa. Autobutlers har en skriftlig "process för klagomål om andras omdömen eller misstänkt olagligt innehåll" som innehåller policy, åtgärder och verktyg som används samt reglerna för Autobutlers interna klagomålshanteringssystem.

Denna kan när som helst begäras via Autobutlers kontaktperson för myndigheter och verkstäder.

Autobutlers skyldigheter för insynsrapportering för leverantörer av förmedlingstjänster
jfr. Artikel 15 i DSA-förordningen
För att säkerställa en säker och pålitlig onlinemiljö övervakar Autobutler kontinuerligt allt användargenererat innehåll på Autobutlers sidor. Verkstäder och bilägare måste visa ömsesidig respekt i sin offentliga kommunikation på autobutler.dk. Vi screenar därför innehållet. Från det ögonblick vi blir medvetna om en olaglig aktivitet eller olagligt innehåll kommer innehållet i fråga att blockeras omedelbart.

Om du ser kommentarer, betyg eller annat innehåll som du anser är olagligt eller strider mot riktlinjerna kan du kontakta oss via e-post [email protected] eller på telefon 08 -34 92 90.

Så här hanterar vi ditt klagomål om andras betyg

Om du anser att innehåll strider mot reglerna, tillämplig lagstiftning eller EU-förordningen om digitala tjänster – DSA-förordningen, kan du kontakta Autobutler direkt.

Om ett klagomål lämnas om innehåll på autobutler.se behandlar Autobutler klagomålet manuellt och individuellt.

Om Autobutler har raderat innehåll från ditt konto eller din profil kan du klaga på Autobutlers beslut genom att lämna en anmälan till Autobutlers kontaktperson för myndigheterna och för de anslutna verkstäderna.

Om du anser att Autobutler har fattat ett felaktigt beslut om innehåll du har genererat, kan du också lämna in en rapport till den danska DSA-tillsynen, som övervakar att digitala förmedlingstjänster med sin huvudsakliga verksamhet i Danmark följer DSA-förordningen.

DSA Authority
Om du misstänker olagligt innehåll kan du kontakta Autobutler när som helst.

Om du inte håller med ett beslut från Autobutler om ev innehållsmoderering kan du kontakta DSA-tillsynsmyndigheten i Danmark, som övervakar Autobutler som myndighet inom området: [email protected]

https://www.kfst.dk/forburgerorhed/digitale-formidlingstjenester-dsa/

Autobutlers kontaktperson för myndigheterna och för de anslutna verkstäderna:
Du kan när som helst kontakta Autobutlers kontaktperson, Jan Sturm, kommunikationschef via e-post: [email protected] eller per telefon på +45 77 34 32 21.

Årliga rapporter om klagomål, order eller meddelanden om olagligt innehåll

För överensstämmelse med
rapporteringsskyldigheten i
EU:s förordning om digitala tjänster
- artikel 15

Period:
1. Januari till 31 december 2023

Innehållsmoderering utförd under perioden
Autobutler har inte gjort någon innehållsmoderering under 2023.

Användningen av automatiserade verktyg för innehållsmoderering
Inga automatiserade verktyg har använts för innehållsmoderering under 2023. All moderering och Autobutlers bearbetning har gjorts manuellt.

Antal order mottagna från myndigheter och median för tiden det tog att meddela myndigheten
Autobutler har inte tagit emot order från myndigheterna i förhållande till artikel 15 i DSA-förordningen 2023.

Antal rapporter om olagligt innehåll
Inga rapporter om olagligt innehåll har lämnats in under 2023.

Antal klagomål inkomna via de interna klagomålssystemen
Inga förfrågningar om olagligt innehåll eller klagomål om användargenererat innehåll har mottagits under 2023.

Spørgsmål og svar

Hur utför Autobutler innehållsmoderering?

Så meddelar du Autobutler om specifik information som du anser vara olagligt innehåll

Vad gör Autobutler om ni stöter på olagligt innehåll?